Брандът adidas е почти синоним на маратонки. Това не би трябвало да ни изненадва, тъй като германският производител от близо сто години доставя на пазара обувки с най-високо качество, прочути със страхотния си дизайн. Макар и първоначално ориентирани към спортисти и военни, обувките adidas скоро стават хит в цялото общество, включително сред политици и знаменитости. Спокойно можем да кажем, че adidas е също толкова разпознаваем бранд, колкото и Coca-Cola. Историята на компанията се припокрива с историята на маратонките изобщо. За изминалите десетилетия те са преминали границата между спорта и улицата и вече от много време имат доминиращо присъствие в модата.
adidas – обувките на спортиста
Когато Адолф Даслер направил първите си обувки от платнище за военна палатка и уплътнения за резервоар за гориво, те били предназначени за баварските ученици. Скоро след това Ади решил да се заеме с амбициозната задача да произвежда маратонки и спортно облекло, използващи най-новите технологични постижения. През 1924 г. поканил и брат си да се включи в предприятието. Идеята принадлежала на Адолф и когато по-късно било измислено названието на бранда, за него били използвани личното му (по-точно галено) име и фамилия. Да превъртим времето напред до настоящата 2020 г., когато компанията има неоспорима позиция на пазара. От 1934 г. досега редица олимпийски спортисти са носили обувки на adidas (тогава продукти на Даслер са използвани от германци и американци). Въпреки че след войната – през 1948 г. – предприятието се разделя на две независими организации (adidas и Puma), брандът става все по-популярен и всеки ден виждаме спортисти, облечени в негови нови модели. Както професионалисти, така и любители с удоволствие носят обувки adidas, което е най-доброто доказателство за универсалните качества на бранда.
Обувки adidas – от стадиона до попкултурата
Обувките на Даслер станали особено актуални през 1936 г., когато чернокожият лекоатлет Джеси Оуенс спечелил с тях четири златни медала на Олимпийските игри в Берлин, предизвикайки гнева на самия Хитлер. През 80-те години на XX в. хората вече възприемат adidas по различен, но също толкова положителен начин. За популярността му допринася сингълът на хип-хоп групата Run-DMC. Както става ясно, ролята на обувките и маратонките adidas по принцип претърпява развитие през годините. Днес ги носят спортисти в най-различни дисциплини, но също и всеки, който харесва модерни и удобни обувки. И не само обувки – предлага се и огромен избор от облекла. В нашия магазин ще намерите спортни облекла adidas и преди всичко култови модели обувки adidas Originals. Разгледайте най-популярните колекции – adidas ZX Flux, adidas Superstar, adidas NMD и adidas Gazelle!!
Уникално лого – фирменият знак
Наистина всички ние свързваме бранда adidas с неговото лого, в което е вложено много въображение. Всеки продукт на adidas обаче е белязан с нещо повече от прочутите три ивици. Трилистното лого е създадено през 1972 г. и символизира олимпийския дух. То загатва не само за състезанието, но и за обединяването на три континента (двете Америки, Африка и Европа, както и Азия). Що се отнася до трите ивици, има още една причина за това число. Първоначално при производството отстрани на обувката се поставяли три кожени лентички, които да й придават повече издръжливост. Разбира се, с развитието на технологиите този метод отпаднал от употреба, но въпреки това трите ивици се превърнали в символ на бранда. Една важна подробност: ивиците могат да се видят върху всички продукти на adidas, докато трилистникът се използва само върху adidas Originals.
В нашия магазин ще откриете също: дамски обувки и облекла adidas | мъжки обувки и облекла adidas | детски обувки adidas